Jan op weg 10

13 augustus 2021 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Vrijdag 13 augustus 2021

Helaas de rust in Reims was niet voldoende om de wandeling te vervolgen. Blijf last houden bij het lopen, zelfs zonder bepakking. Het probleem is volgens mij weer de binnenmeniscus, net zo als 2 jaar geleden. Door rust en behandeling in het ziekenhuis is het toen in orde gekomen. Daarom besloten om terug te gaan naar huis om mij te laten behandelen. Treinkaartje gekocht en met 300 km per uur via Parijs, Brussel, Antwerpen, Rotterdam,  Amsterdam Schiphol en het laatste stukje met de bus naar huis. De paar dagen in Reims "de stad van de champagne" nog wat leuke dingen kunnen bekijken waaronder 1 van de vele champagnehuizen die er in de stad zijn. Een tour door de kelders e.d.. De laatste avond mij zelf maar verwend in Brasserie Excelsior met een chateaubriand en een heerlijk glas Lalande de Pomerol. Wordt vervolgd....

1. Yvonne Jelluma:
    13 augustus 2021
    PotJANdorrie het zit je ook niet mee om deze mooie reis te maken. Hopen dat je weer heel gauw weer herstelt en hem dan weer verder mag gaan lopen.
  2. Rianne:
    13 augustus 2021
    Eerst weer herstellen, voeten, benen en knieën doen het zware werk! Beterschap en neem de tijd (ook tijdens het wandelen) 😉🧘‍♀️
  3. Martin:
    13 augustus 2021
    Het niet kunnen volbrengen is misschien zwaarder dan het volbrengen zelf.
    Ik hoop met jou dat je in de toekomst die voor je ligt, je mooie tocht toch kan afmaken!
  4. Henk en Anja v d Heijden:
    13 augustus 2021
    Henk zegt, 3 maal is scheepsrecht, volgende keer loop je hem uit.
    Jan sterkte met het herstel van je knie!
  5. Connie en Bert:
    13 augustus 2021
    Dat is balen Jan, het zit je nog niet mee om je reis te vervolgen. 😕 Wel deze week in ieder geval goed afgesloten met de Champagne, 🥂 dat nemen ze je niet meer af.
  6. Rob van Rossum:
    13 augustus 2021
    Dat moet een enorme tegenvaller zijn Jan. Moed houden hoor! De aanhouder wint vaak toch...
  7. Richardannelies van der post:
    Ach Jan wat sneu!
    Maar je weet 3x is scheepsrecht!
    Eerst herstellen en dan een volgende poging.
  8. Erna:
    14 augustus 2021
    Dat is nou echt balen zeg!!
    Eerst goed genezen en de aanhouder wint
  9. Gertrud:
    14 augustus 2021
    Ach nee Jan, dit is echt ontzettend balen.
  10. Hans:
    15 augustus 2021
    Het Jan wat vervelend, tegenslag is er om te overwinnen en de aanhouder... Geniet zelf van een heerlijke vakantie aan de Algarve met vrouw en kinderen. Autootje voor de deur, zwemmen en varen vooral en lekker eten. We zien elkaar snel. Gr, Hans
  11. Caroline:
    18 augustus 2021
    Wat vervelend zeg!! Maar kop op! Hopelijk een snel herstel!
  12. Maarten Don:
    20 september 2021
    Dag Jan
    Hopelijk herstel je en ga je weer doorrr
    Binnenkort ga ik ook eerste stuk Via Monistica lopen :)
    Hartelijke groeten
  13. Jan Hogeveen:
    20 september 2021
    Hi Maarten, leuk om te lezen. Wanneer wil je vertrekken en tot waar? De rust heeft mij goed gedaan en as vrijdag vertrek ik richting Reims om vandaar weer de route naar het zuiden op te pakken.
  14. Maarten Don:
    21 september 2021
    Succes Jan, fijn dat het weer beter gaat en je weer kan starten, ik ga je reis volgen! In de herfstvakantie ga ik met mijn vrouw 4 dagen lopen: Vessem-Postel-Balen-Averbode.
  15. Jan Hogeveen:
    21 september 2021
    Je gaat een mooie wandeling tegemoet. Al overnachtingsadressen gereserveerd.
  16. Maarten Don:
    Jazeker, abdij Postel, Jos in Balen, jeugdherberg Westerlo
  17. Jan Hogeveen:
    21 september 2021
    Op die adressen ook overnacht. Doe Jos Verluyten de groeten van mij.
  18. Maarten Don:
    Ga ik doen, en pater Benny 😀
  19. Maarten Don:
    22 september 2021
    Jan, vraagje, zijn er over het algemeen ook dekens op overnachtingsadressen, of neem jij een slaapzak mee?
  20. Jan Hogeveen:
    22 september 2021
    Neem zelf geen slaapzak mee, alleen een slaaplaken voor als er niets is. De 3 waar jullie overnachten is alles aanwezig. In Postel mooie kamer en bij Jos ook alles prima in orde. In de jeugdherberg wel zelf je bed op maken.