Jan op weg 2

5 maart 2020 - Balen, België

Hi Volgers,

Gisteren vertrokken uit Vessem waar het verblijf prima verzorgd was door Hermien en Marco. Vrijwilligers van de Pelgrimshoeve Kafarnaum. De tocht 21 km ging naar de Norbertijnenabdij in Postel. Een tocht met hindernissen, door de vele regen van de laatste tijd waren de beekjes buiten haar oevers getreden.

20200304_105800

Het bruggetje waar ik overheen moest stond midden in het water. Omkeren en een andere route zoeken. De bospaden waren veranderd in modderpaden, sommige stonden vol met water. Tijdens deze etappe passeerde ik ook de grens naar België, moest wel even zoeken naar de grenspaal. Toch even een dingetje zo'n grens, je laat tenslotte Nederland op dat moment achter je. Met een paar sprongen over enkele omgevallen bomen kwam ik aan in Postel. Te vroeg om aan te kloppen bij de abdij dus eerst mij zelf maar getrakteerd om heerlijk koud biertje in de naast gelegen gasterij. Dat smaakt. Een half uurtje later mij gemeld bij de grote deur en werd ik hartelijk ontvangen door pater Benny. Mooie locatie met prima voorzieningen. Om 18.00 uur werd ik verwacht om de avond dienst bij te wonen in de naast gelegen kerk en aansluit het avondmaal. Mooi omdat mee te maken. Na een vroeg ontbijt (ze houden daar van discipline) weer op weg naar de volgende stop. Eerst even inkopen doen voor de lunch onderweg want ik zou verder weinig tegenkomen onderweg. Niet zo'n spannende route als gisteren, waarvan een heel lang stuk langs een kanaal. Met een bewolkte lucht en regenachtige dag na 20 km aangekomen in Balen. Waar ik bij Jos kan overnachten en eten. Ook zal ik daar Nelleke weer ontmoeten. Zij verbleef ook eerder in Vessem en Postel.

Ultrïea, Jan

1. Rob van Rossum:
    Hey Jan,
    Wat ontzettend leuk zeg die berichtjes van jou! Door die foto's wandel ik ook mee zonder nat te worden :-). Er valt veel regen inderdaad. Dat is jammer maar dan kan het alleen maar beter worden!
    Wat een avontuur man! Geweldig!
    Denk je onderweg wel aan ons :-)?
    Groetjes,
    Rob. Van Anneke een dikke kus :-)!
  2. Jan Hogeveen:
    5 maart 2020
    Helaas Rob. Denk meer aan Jacqueline.
  3. Yvonne:
    5 maart 2020
    Mocht je wel een biertje van Pater Bennie? Hij zal zelf ook de gasterij wel bezoeken via de achterdeur. Mooie pica's weer. Enjoy
  4. Rob van Rossum:
    5 maart 2020
    Dan is het goed Jan :-).Wij denken ook aan Jacqueline ;-).
    Fijne avond! Wij vliegen zaterdag naar Tenerife. Het zal daar -daar gaan wij van uit- wel zonnig en warm zijn. We hebben er dus erg veel zin in!
  5. Jan Hogeveen:
    5 maart 2020
    Dan wens ik jullie een fijne en zonnige vakantie toe.
  6. Jacqueline:
    Lief, denk ook aan jou🥰
  7. Gerard Lagerwey:
    5 maart 2020
    Wat super dat je al bent begonnen met je tocht! Ben erg benieuwd naar je belevenissen. Geniet er vooral van!! Groetjes
  8. Caroline:
    5 maart 2020
    Leuk om je zo te volgen! Je bent goed op weg!💪 Nu al een mooi avontuur en het begint pas. Geniet ervan!
  9. Rob van Rossum:
    5 maart 2020
    Txs Jan. Wij wensen je droog weer! Laat het enige vocht maar wijn en bier zijn 😋🙃👍
  10. John de Roos:
    Mooi verhaal weer
    Ik hoop dat de regen een beetje te doen is
    Succes verder
  11. Richardannelies van der post:
    6 maart 2020
    Hey Jan, nu al mooie foto’s en leuke verhalen.
    Wandelse💪🏻
  12. Cora Van der Meij lodewijk:
    Hoi Jan.
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen.Prettige wandeling maar weer.
    Het blijft reuze spannend
  13. Richard:
    6 maart 2020
    Jan doe in al die kerkdiensten even schietgebedje voor mijn kan vast geen kwaad 🤪vrg
  14. Jan Hogeveen:
    6 maart 2020
    Kaarsje opsteken voor jou en Rosa vind ik wat veiliger.
  15. Toni Hogeveen:
    6 maart 2020
    Geniet van je verhaaltjes. .zo leuk
  16. Martin:
    6 maart 2020
    Goed te horen dat je zo af en toe een biertje neemt, even een momentje.
    Zet ‘m op!!!
  17. Martin:
    6 maart 2020
    Wat die grens betreft....jij verlegt grenzen!
  18. Ahmo:
    7 maart 2020
    Hoi Maat, je bent goed bezig!
    Ziet er mooi uit allemaal, geniet van deze bijzondere reis.Gr Ahmo